22 mars 2013

A Minute With: Selena Gomez About Growing Up with 'Spring Breakers' interjuv med the Reuters





 Los Angeles. Skådespelerska och sångerska Selena Gomez bryter ut ur hennes pipiga rena Disney-bild till stjärna i de oberoende film "Spring Breakers" för filmskaparen Harmony Korine.
I filmen, som har premiär på fredag, Gomez stjärnor som en ung flicka som är en del av en kvartett av studenter vars spring break i Florida tar dem från parter fängelse och kriminella undre världen.
Gomez är mest känd som popstjärnan Justin Biebers ex-flickvän och stjärnan i Disneys "The Wizards of Waverly Place", som slutade sin fyra säsong i fjol. Hon återvände nyligen till serien för en återförening film, "The Wizards Return: Alex vs Alex." som har redan haft premiär

Gomez, 20, talade med Reuters om hennes karriär, växer upp och övergår till mer vuxna roller.

Harmony Korine har ett rykte om chocka sin publik med filmer som "Kids", "Gummo" och "Humpers Trash". Var du inte nervös över att göra den här filmen?

Jag var mer upphetsad och lockad. När jag provspelade för Harmony, talade vi om hur han ville lämna min livsstil bakom och ha mig gå på detta äventyr med honom. Jag visste att det skulle bli galen, men jag var bekväm med det.

Vad menar du med livsstil? Den pipig rena Disney livsstil som var helt vänt upp och ner i den här filmen?

Det var mer att Harmony ville ha en oskuld eftersom han trodde att det skulle vara läskigare. Jag håller verkligen med honom.

Du tillbringar större delen av filmen i en liten bikini. Kände du självmedvetna?

När vi gjorde scenerna spring break, vi omgivna av hundratals spring breakers i bikini som hade ännu mindre, så det var OK. Jag var mer obekväm i de scener där jag var [i en bikini] bli arresterad, i fängelse och i poolen bland alla främlingar.

För någon som började sin karriär på förskolan show "Barney & Friends" och tillbringade tonåren på Disney Channel, måste detta ha varit olik alla andra agerar jobb.

Det var helt befriande. [Fram till denna film] har allt jag har varit en del av definitivt varit lite mer bearbetad, liksom hur många smycken jag har på vad mitt hår ser ut. Med Harmony, bar jag aldrig smink och han aldrig brydde sig om mitt hår.

Efter en upplevelse som detta, måste du komma ut på andra sidan känslan som du har vuxit och förändrats något.

Jag tror att det är ett riktigt bra sätt att uttrycka det eftersom jag känner att jag växte upp skjuta det här. Detta var den första filmen jag sköt mig själv utan min mamma kommer. Det var första gången jag fick improvisera så mycket som jag har.
Och att arbeta med någon som James Franco, var det första gången jag var runt någon av den agerar kaliber. Harmoni trodde på mig och knuffade mig att bli en bättre skådespelare, så det finns en speciell plats i mitt hjärta för Harmony säkert.

Du har ett par andra filmer i burken - ". Aftershock" åtgärden filmen "The Getaway", en cameo i skräckfilm, Nu när din film karriär tar fart, varför du går tillbaka till Disney för en återförening med "Wizard" rösterna?

Jag saknade dem. Jag saknade serien, jag saknade alla på showen. Det var en stor del av mitt liv som jag är tacksam för. Det är där jag började, så jag ville gå tillbaka.

Dina yngre fans kan inte se "Spring Breakers". Var detta TV-filmen ditt sätt att ge dem något nytt också?

Det gjorde mig alltid glad att vi fick ta familjen tillsammans varje kväll. Jag älskar att ha detta sammanhang med den yngre publiken och jag missade den känslan.

Hur du kartlägga en filmkarriär från och med nu?

Jag är faktiskt tar ett helt varv nu och går in till musik. Mitt album kommer ut i sommar och jag kommer att turnera. Jag strukturera alltid min musik och turer på ett sätt som är anpassad för mina fans och supportrar som har varit där från början. Min musik är definitivt den typ jag vill att de ska höra.

Hur balanserar man mellan att gå framåt till mer vuxna roller samtidigt med tanke på att du är förebild för många unga tjejer?

Det är en mycket besvärlig övergång att göra. Jag vill utmana mig själv och [mina val] kanske inte är lämpligt för en ung publik. Jag väljer filmer som jag tycker är konstnärligt rolig och kreativ. Jag hoppas att folk är tacksamma för det arbete jag gör. Det känns som att jag gör det bästa jag kan och förhoppningsvis det fungerar


Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

Här kan ni kommentar om inlägget! Allt kränkande eller elakt tas bort.